analytics

söndag 31 juli 2011

Semestertripp till Skåne

Vi tog en tur neråt landet sambon P och jag... Ellis var hemma med hunden, kompisarna, datorn och hade det gott :)
Målet för oss var Malmö där vi bodde på Clarion Collection Hotel Temperance. Ett hotell som vi kan rekommendera; bra läge, trevlig personal, god frukost och sedan fick man - om man ville - eftermiddagskaffe och buffé på kvällen!

En tog vi en tripp längs kusten upp till Höganäs. Jag var nyfiken på Butiken och Magasin36... och jag blev inte besviken! Hur mycket fint som helst så jag tror jag gick nog tre varv där inne :) dock inget inköp - trots att kan kunde hittat plats för det mesta som fanns där!



En lunch i båthamnen i Höganäs han vi med. Fantastiskt väder och en god sandwich med rostbiff-pepparrotscreme gjorde att vi trivdes!
Vi avslutade med en natt i Stockholm... Mycket folk ute den här kvällen som var ovanligt ljum. Vi tog ett glas öl/vin på en uteservering i Götgatsbacken. Till det tog jag in rökta smögenräkor med aioli och toast. Mums!

Nu är sista semesterveckan här... känner dock att den här sommaren har varit bra! Känns som om jag varit ledig riktigt länge och det känns riktigt bra - och lite pirrigt - att gå till nya jobbet på måndag!

Inga kommentarer: