analytics

lördag 5 mars 2011

Sportlovsshopping

Sportlovet avslutades med en ledig dag och en shoppingdag i Stockholm tillsammans med bästa Ellis! Bussen från Resecentrum på morgonen och hela dagen travade vi runt i Stockholms innerstad. Antalet butiker vi varit in i vet jag inte : ) - men bra hade vi det! Själv blev jag nog mest nöjd med besöket på Granit - en favoritbutik! Köpte två enkla vita uppläggningsfat och ett jättesmart resekit med förpackningar som kan fyllas med schampo, tvål, hudkräm eller vad man nu behöver... toppen att ha med sig när man ska vara bort bara en natt eller två!
Fortsätter "Dulche de Leche" - resan och hittade ännu ett recept! Glass med denna goda kolakräm. Receptet och bilden är lånad från "Bara en kaka till..."

4 äggulor

0,5 dl ljust muscodavosocker

1 burk dulce de leche

5 dl vispgrädde

2 äggvitor

Hur du gör sedan kan du läsa här!

1 kommentar:

Unknown sa...

Dulche de Leche är också min favvo. Det är liksom barndomssmak för mig... Min mamma brukade ofta använda det i olika bakverk i Ryssland...
Ha en fin helg!
Bor du i Gävle?
Jag bor i Sandviken...
kram
Lana