analytics

söndag 27 mars 2011

Våren - kom nu!

Sommartid idag och en timme kortare dag. Har ägnat större delen till plugg och att skriva om min essä. Den version jag skickade in var inte OK, så nu har jag lite ångest att den inte ska bli godkänd. Men jag kämpar på! Avslut och examination av utbildning nu på tisdag och onsdag. Håll tummarna tack! Hittade så fina tulpaner på Iris Blomsterhandel. Lite roliga i formen tyckte jag och så fin rosa färg.
Hitta en glaslykta på Bernö idag. Kostade bara en guldpeng - och en gerbera i det så blev det så fint så:)

Trots att det är kallt ute och våren sinkar sig så kunde jag inte låta bli att köpa några penseér till förstukvisten. Enkel arrangemang med björkkvistar - men lite "roligare" blev det nog...




I dag är det grillpremiär här i radhuslängan. Tror vi faktiskt är först ut i år. Ska bli gott med fläskfilé, klyftpotatis gjord på sparrispotatis och god sås med basilika och vitlök. Mums - och så kanske ett glas rött :)

Inga kommentarer: