analytics

söndag 20 mars 2011

Sundsvall by the weekend

Först av allt.... SM-GULD i Bandy till SAIK och Sandviken idag! Grattis! Vi följde den spännande matchen via radion påväg hem från Sundsvall där vi tillbringat helgen. När vi kom fram till Sandviken åkte jag till Statoil för att tvätta bilen som blivit hur lortig som helst på vägen hem... Svänger in i biltvätten och tänker att det går ju bra att lyssna på radion i tvätten - men icke... ingen mottagning :( typiskt mig... vi satt där i 10 min och hade ingen aning om SM-finalen var avgjord (det var 12 minuter kvar av matchen när jag svängde in i tvätten) - men så var det inte... SAIK avgjorde med ett sista mål när vi svänger upp vid vår radhuslänga! :)

Helgen i Sundsvall... vi bodde på Grand Hotel och blev jättenöjda med hotellet. Fräscht och fint och ett trevligt mottagande.


Fräscha rum med standardutrustning... bra sängar - tyckte jag :)


Fräscht badrum med skjutdörr i glas och oj, vad bra att vi fick prova det så nu vet vi att det ska vi inte ha vid kommande badrumsrust :) Det fick en verkligen att känna att man inte var i fred på toaletten och vid duschning... det enda minuset faktiskt som jag kände på hotellet...


Fin utsikt mot backen på berget. På kvällen var den fint upplyst!Gick en sväng på stan på lördagen. Trevlig stad och säkert ännu mysigare sommartid. Vi åt lunch på en restaurang mitt i den stora "galleria" som fanns i stan. Flera gamla hus sammanbyggda med glasgångar, och här en restaurang belägen på en innergård med glastak.



Till lunch blev det en ceasarsallad och ett - eller faktiskt två - glas vitt, svalt vin. Gott - men inte lika god dressing som jag brukar göra om jag får "skryta". P åt en hamburgertallrik och till det en öl...

Hotellet bjöd på buffé på kvällen så vi åt kyckling, ris, sallader, bröd, ost och kex. Mycket gott! och till det en öl... Tidig kväll, tv-zappande och sedan sova :)
Efter bästa hotellfrukosten åkte vi en bit norrut till Birsta City. Ett köpcentrum men ett antal affärer... jag var ute efter något i klädväg att ha på systers 50-årsdag nästa vecka... P köpte på sig några skjortor, t-shirtar och jeans...

Sedan till IKEA för att köpa bästa drink/öl glasen. MJÖD - bra storlek, snygga och bra pris! Efter det - full fart hemåt!



En sneak-peak på det jag köpte. Ett längre linne/klänning med fina broderier och stråveck. Dubbla lager i underdelen. Till det en kortare jacka i linne med fina detaljer... Ska stryka och prova ordentligt i veckan men tror det är "min" stil...



1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att bara sticka iväg och ta en weekend på hotell...Me like a lot ;)
Visst är väl Sundsvall en mysig stad...och ännu bättre på sommaren !
Angående glasdörren till toaletten så har jag hört fler som kommenterat detta!
Nästa besök i Sundsvall MÅSTE ni prova Hotell Knaust...så mysigt med fräscha rum oxå! Kram Mona