analytics

torsdag 30 december 2010

Inför 2011

Hittade en nyårsdikt på nätet som kändes som "min"... Med den önskar jag er ett gott slut på 2010 och er alla ett fantastiskt 2011!

När nyårsklockor ringer det gamla året ut
då har jag redan tagit en hel del nya beslut
För jag ska inte stressa, jag ska inte vara lat
utan jag ska motionera och äta mindre mat

Jag måste ha en hobby, jag måste komma igång
jag får nog ta och leta efter någon sorts chi gong
Jag ska börja dansa och svänga mina ben
Men stopp! nu är jag tillbaks i stressen om igen

Nej, när nyårsklockor ringer det nya året in
då gläntar man på dörren med nyfikenheten i sinn
Man ser en ny värld öppnas utan måsten och besvär
Man tittar och lovar på fullt allvar - och man svär

Att jag ska fånga dagen som bara dyker upp
ta vara på det som kommer i stort men även i smått
Den underbara kramen av barnet jag får
Den underbara sången som kommer varje vår

Jag ska njuta utav barnen och glädjen som det ger
jag ska också börja dansa och leva lite mer
Jag ska prova att bara vara och ta emot det som jag får
och jag önskar alla andra ett riktigt Gott Nytt År!
Copyright Susanne Bergstedt (hittad här)

... och till sist ett av nyårshelgens måsten...

Inga kommentarer: