analytics

måndag 20 december 2010

Jul i radhuslängan

Några bilder från vår radhuslänga så här i juletid. Jag tog många kort - men jag är helt enkelt jättedålig att få skarpa fina kort, så Ellis kom till undsättning :) Ljusstakar och en amaryllis (som vi fick av syster med familj igår på Lilla julafton)på vårt brickbord.

Juljusstaken på hyllan i köket tillsammans med vår lilla julängel som hängt med några år med sina spretiga ben.

Jul i vårt hus - julgranen står klädd sedan i lördags... det är faktiskt vår andra gran för iår :) Den första köpte vi förra veckan, tog in den efter den stått på altanen ett dygn för att tina upp... När den kom in luktade den jättestarkt och konstigt. När jag skulle klä den rasade barren - så det måste varit något sjukt med den... Iväg till handelsträdgår'n, byta gran och nu har vi en som luktar gran och som håller barren kvar på grenarna!

Jag har inte så många tomtar (3 stycken tror jag), men här är i alla fall en av dom - på hyllan i vardagsrummet bredvid den lilla granen...

Fin julkula i årets gran - den här bilden har Ellis tagit - det märks på skärpan:)

Snöar för fullt här i kväll, det gör inget om det skulle sluta med det ganska snart för... ha det så bra så länge och sköt om er!

Inga kommentarer: